Skole DM i skydning

Skole DM i skydning er en turnering for hele klassen. Det er en sjov, anderledes og udfordrende idræt, hvor du lærer at arbejde med koncentration, udholdenhed og balance.

Alle landets 5. klasser kan deltage.

Træningen og den indledende runde afvikles i oktober og november af den lokale skytteforening.

De bedste hold fra regionen går videre til en landsdelsfinale, hvor de bedste igen går videre til en landsfinale i Vingsted i slutningen af november.

De fem bedste hold i landsfinalen dyster om pengepræmier til klassekassen på 8.000 kr., 5.000 kr., 3.000 kr., 1.500 kr. og 1.500 kr.

Skole DM i skydning 2023:

Midtdjurs Skytteforening har en lang tradition for at deltage i Skole DM.

I år inviterer vi 5. klasserne fra Marienhoffskolen, Ryomgaard Realskole og Kolind Skole til at deltage - det er typisk i klassernes idrætstimer, børnene introduceres til skydning.

Træningen foregår i foreningens lokaler under Marienhoffskolen i Ryomgård, hvor vores trænere vil instruere i sikkerhed, brug af rifler og selve skydningen.

Landsdelsfinalen afholdes i Midtdjurs Skytteforening d. 18. november 2023.

Se videoen fra DGI, som forklarer hvordan forløbet er.

Tidsplan:

Vi laver aftaler med skolernes 5. klasser og lærere

På skolerne

Træning og holdudtagelser

Oktober og november 2023

Midtdjurs Skytteforening

Landsdelsfinale

18. november 2023

Midtdjurs Skytteforening

Landsfinale

25. november 2023

Vingsted

Landsdelsfinalisterne 2022. Samsø vand guld og bronze, mens skytterne fra Midtdjurs vandt sølv.