Om Midtdjurs Skytteforening

Midtdjurs Skytteforening blev stiftet i 1972. I årene 1988-2000 var foreningen inaktiv, men fra 2000 har foreningen igen været aktiv.

Som alle andre foreninger, oplevede vi et fald i medlemmer under Corona. Men siden har interessen været stigende, og vi ser frem til måske at kunne nå 100 medlemmer i sæsonen 2023/24. Vores medlemmer spænder fra indskolingsbørn til pensionister, og vi oplever at flere og flere familier melder sig til med både børn og voksne.

Vi træner 2 gange om ugen i vintersæsonen, 3 gange i sommersæsonen. Vi deltager i en lang række stævner og konkurrencer, og er en del af DGI.

Distriktsrådets ildsjælepris 2023

Vi er stolte af, at vi i foråret 2023 modtog Ryomgård Distriktsråds ildsjælepris, med denne berundelse:

"Trænerne i Midtdjurs Skytteforening yder til hver eneste træning eller stævne en særlig indsats for at give foreningens børn og voksne en god oplevelse med skydeidrætten. De er drivkraften i en ganske særlig forening, hvor der er plads til forskelligheder, og hvor udfordringer og gode oplevelser står i kø.

Trænerne i Midtdjurs Skytteforening bruger mange frivillige og ulønnede timer. De deltager i trænerkurser så ofte som muligt. De stiller op til træning 2 gange ugentligt, og de kører land og rige rundt for at tage med børnene til stævner i andre skytteforeninger. Når et våben trænger til en justering eller en reparation, er de altid klar med en hjælpende hånd. Når foreningen selv afholder stævner, knokler de med invitationer, tilmeldinger, forberedelser og afvikling, samtidig med at de naturligvis også finder tid til at gå med 'deres børn' på skydebanen.

Forældrene oplever i høj grad, hvordan trænerne formår at lære børnene en kropslig og mental ro, som børnene ofte ikke har kunnet finde, før de blev introduceret til skydeidrætten."

Bestyrelse & Trænere

Fra venstre: Jesper, Laura, Jørn, Pia (formand), Jens, Jan, Allan og Kenny

Priser pr. 1/10 2023:

Kontingent for sæsonen 2023/24:

Barn: 400 kr

Voksen: 600 kr

Familie: 1.000 kr

Skydning:

1 skydning excl. ammunition: 15 kr

Gæsteskydning: 70 kr

Forplejning:

Sodavand: 10 kr

Kaffe/The: gratis

Ammunition:

25 stk cal.22 patroner: 30 kr

50 stk cal 22. patroner: 60 kr

500 cal.22 patroner: 600 kr

25 stk hagl: 10 kr

500 hagl: 80 kr

Priserne på ammunition følger markedet, og kan ændre sig uden varsel.